bloggping   Shopping och Mode   Toppbloggare   BlogRankers.com

Netti Starby - Nyttig mellanmål

Netti Starby

 
Nyttig mellanmål
 
Har ni smakat på muggkaka med blåbär och kanel förut? 
 
I helgen provade jag några nya recept och ett av dom var muggkaka som är ett mellanmål. Det går väldigt fort att göra eftersom den ska gräddas i mikron och jag har aldrig bakat något i mikron förut så det här var en utmaning för mig. 
 
 
 

Ingredienser

Receptet gäller för 1 port

  • 1 dl havregryn
  • ½ banan
  • 1 ägg
  • 1 msk kokosflingor
  • 1 tsk malen kanel
  • ½ dl blåbär
 
 
 

Gör så här:

Blanda havregryn, banan, ägg, kokosflingor och kanel. Mixa blandningen slät och rör ner blåbären. Smörj en mugg med smör, häll i smeten. Tillaga i mikron 1,5-2 min på medelhög effekt. Servera kakan med kvarg eller vaniljsås.

 

 
 
Eftersom det här är ett nyttigt mellanmål så blir smaken inte söt och därför hade vi vaniljsås till kakan istället för kvarg. Men smaken är ju som baken!
 
 
//PUSS
 
#1 - Escaping Reality-ett nytt liv

Vilken kul idé, lät ju jättegott!

#2 - Prietha

Åh, måste testa detta!

#3 - Julia Svensson

åh vad gott det ser ut!!

#4 - Tuva Björnwall

mums!!

#5 - Sandra

Men åh va spännande! Detta borde jag verkligen testa! Jag har inte heller provat att baka i mikron förut!

#6 - JUNITJEJ

Tack för receptet!

#7 - Henrietta

Men muums!

#8 - MALIN

Vad gott det ser ut! Bra och roligt tips! Kram

#9 - Nicole

Bra med tips, ser riktigt gott ut, måste prova någon dag ;)

#10 - annelie

låter smarrigt :D kram

#11 - Anonym

Sv: javisst äre :D

Mums :D

#12 - Tilda Barkselius

Såg otroligt gott ut!

#13 - Petra Olsson

Den måste jag testa :) kram

#14 - angelix

det där måste jag testa!! Bra med tips!!

#15 - Yohanna af Skovde

Har aldrig testat annat än muggkaka med kako för att det är så sjukt smidigt och tar ingen tid. Men denna såg riktigt god ut! :)

#16 - Heléna

Tack för tipset! Ska jag absolut testa jag också :D
Kramar <3

#17 - CAMILLAESI

så gott :D

#18 - NICOLE

Jag testade det för längesen, och tyckte det blev bra men aldrig gjort det efter den gången haha :)

#19 - Sara Ekman

Lät gott :)

#20 - Amanda Forsman

Åh vad gott :)

#21 - Mirre

Spännande

#22 - Jessica Högberg

Snabbt i alla fall, går ju att tillsätta socker om man vill...

#23 - Frida

Men gud så gott det ser ut, den måste jag göra någon gång:)

#24 - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

Ooh vad gott :D

#25 - Siri |Diabitfit|

Finns ju nyttigare varianter om man vill att det ska smaka sött, typ agavesirap, banan eller sötströ :)

Svar: Åh tack så mycket för tipset och det ska jag testa! :-D Kramis
Netti Starby

#26 - Bambi

Det lät som ett otroligt bra mellanmål faktiskt. Man kanske till och med kan förbereda en mugg sådär och bara ploppa in i micron när det är dags liksom.

#27 - Linnea

Åh vad gott

#28 - Linnea

Åh vad gott

Powered by Jasper Roberts - Blog
Medlem i Better Bloggers <

Reggad på Commo.se <

<



<

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog <

SvenskaHemsidor.com - Gratis länkkatalog för din hemsida, webbplats eller blogg