bloggping   Shopping och Mode   Toppbloggare   BlogRankers.com

Netti Starby - Lista om året som gått

Netti Starby

 
Lista om året som gått
 

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?

Ingen stor grej men jag har lärt mig att sätta på mig löshår med tejp på egen hand. 

 

 2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag ger inga nyårslöften så det har varit dåligt med sånt.

 

3. Fick någon du känner barn?

Ja ungarna fick två kusiner som är tvillingar och två kollegor på mitt jobb fick varsin liten bebis.

 

 

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej tack och lov!

5. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?

Det måste ha varit när vi skaffades oss kaniner.

 

 
 

6. Vilka länder besökte du?

I år har jag bara varit hemma i Sverige. 


7. Är det något du saknade 2017 som du vill ha 2018?

Jag drömmer om en riktig säng men jag lär fortsätta att sova på soffan i vardagsrummet även nästa år. Ungarna behöver egna rum så det gäller att prioritera.

 

8. Vilket datum kommer du alltid att minnas?

 1/7 och 27/6 då mina barn fyller år.

 

 

 9. Vilket var ditt största misstag?

Haha inget stort men av misstag köpte jag krossade tomater med basilika och märkte det inte fören maten puttrade då jag kände det på doften. Fy vad äckligt det var och basilikan förstörde hela maten. Nu glor jag alltid extra länge på förpackningen innan jag köper krossade tomater. 

 

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Måste vara ett objektiv till min systemkamera som blev Canon EF 50 mm f/1,4 USM. Får verkligen så himla bra bilder med den!

 

 

 11. Vad spenderade du mest pengar på?

Helt klart mat och livsmedel från mataffärer.


2. Vad gjorde dig riktigt glad?

Ganska nyligen blev jag jätteglad när jag upptäckte att bussarna kör lördagstrafik på nyårsafton för det underlättade hela min helg. En sak till! Jag fick följa med barnens far för att fira jul med våra barn för annars hade jag suttit hemma ensam och saknat mina busungar.

 

 

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Jag har kämpat med min psykiska ohälsa då jag har fått ta en dag i taget. Men har inte varit sjukskriven från jobbet.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2017?

Jag väljer två stycken:

 

 

15. Mådde du bättre eller sämre under 2017 än vad du gjort tidigare år?

Mitt mående är som en berg och dahlbana men kanske har jag mått en liten aning bättre än förra året.

 

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?

Träning och sömn.

 

 

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?

Att pendla till och från jobbet i två timmar känns som slöseri med tid. 

 

18. Hur var din julafton?

Helt underbar. I år fick barnen fira julafton med båda sina föräldrar på samma ställe och det var riktigt uppskattat av dom. Barnen blev jätte nöjda över sina julklappar och jag blir lycklig över att se deras lycka. 

 

 

19. Blev du kär?

Nej!

 

20. Vilket program har varit det bästa på tv?

Tror att det blir Idol för jag gillade verkligen Chris!

 

 

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?

Nä usch jag är ingen person som hatar.

 

22. Årest finaste inredningsdetalj i ditt hem?

Det är självklart mina fina tavlor från samarbetet med posterstore.

 

 


 23. Vilken var din största musikaliska upptäckt? Någon favoritplats du besökte? 

I somras återförenades jag med mitt favorit ställe i skogen. I mitten av bilden ser ni en stig som knappt syns och stigen leder till ett ställe där det kryllar av blåbär. Tyvärr var det dåligt med blåbär i år men jag älskar att vara där ändå. Så himla magiskt!

 

 24. Önskade du dig något som du fick?

Att arbetstiderna förändrades på jobbet så att jag kan sluta lite tidigare på fredagar.

 

25. Önskade du dig något som du inte fick?

Det är mycket som jag önskar mig som jag inte får.

 

 26. Vilken var årets bästa film?

Dumma mej 3 haha. Jag och ungarna såg filmen på bio och ungarna fick filmen av mig i julklapp.

 

 

 

 27. Vad gjorde du på din födelsedag?

Jag jobbade som vanligt och när jag kom hem från jobbet så hade jag det mysigt med barnen. Vi åt lite gott men annars vill jag inte direkt fira min födelsedag längre. Jag tycker att det är mycket roligare att överraska andra.

 

 28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?

 Min mamma och syster.

 

29. Åreta snyggaste outfit?

Det blir den här från i höstas: 

 

30. Vad fick dig att må bra?

Mina barn, nära och kära och självklart bloggen. 

 

 31. Vilken kändis var du mest sugen på?

Haha vilken fråga! Det finns många snygga skådisar som jag brukar dregla efter och ett exempel är Gerard Butler:

 

 

 32. Vem saknade du?

Det är så många personer som jag konstant saknar.

 

33. Vilken var din bästa månad?


Augusti månad när jag hade semester. 

 

 

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?

Att tagga ner och ta hand om mig själv.

 

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?

Jag hoppas att mitt mående blir bättre, får mindre motgångar och att bli piggare och gladare. 

 

//PUSS

#1 - snie.blogg.se

Hoppas oxå ditt mående blir bättre och vad snällt av ditt ex att du fick fira jul med dom <3 Gott nytt år!

#2 - ajlimullersandvik.blogg.se

Jag hoppas också att det blir bättre nästa år, men det var många fina minnen jag fick läsa om i den här listan också :-D

#3 - Anita

Kul lista! :D kram och Gott nytt år!

#4 - my

Alltså kaninerna är bara för söta!! Så roligt för era barns skull att få fira med både dig och deras pappa, förstår att dom var glada :) Så fint av er att kunna göra så <3

#5 - Hanna

Åh så kul att läsa! Jag spenderar också typ alla mina pengar på livsmedel känns som man inte gör nå annat än köper mängder med mat haha 😂

#6 - Josefine Arvehall

Vilken rolig lista!

#7 - Dixi Wonderland

Låter ändå som att du har haft ett bra år. Vill passa på att önska dig Gott Nytt År :D

#8 - Carro

Vilken härlig lista och fina bilder och skönt att du mått lite bättre i år! Hoppas du får ett härligt avslut på 2017 och en härlig start på 2017 💕

#9 - FeliciaO - Everyday / Fashion / Modeling

Intressant att läsa! :)

#11 - Louise

Åh får jag sno den? :D Kram

Svar: Självklart får du det! :-D Kramis
Anette Starby

#12 - Maria

Kul läsning :)

#13 - tess

Rolig lista! Glädjer mig att läsa om ditt misstag, det kan man ju leva med! :D Kramar

#14 - MALINDENISE

Vilken härlig återblick!

#15 - My wonderful loves

Härlig lista!! Hoppas du får ett fint nyår!

#16 - Linnea Gustavsson

Roligt att få se tillbaka blickar :)

#17 - Emelie Andersson

Vilka härliga bilder och härligt med frågorna med :) gott nytt år på dig! <3

#18 - Alice

Roligt att läsa! ^^ Jag älskar Mi Gente, hihi, så bra! Kram.

#19 - JoJo

så kul att få läsa! :) hoppas att du får ett fint nyår tjejen! kramis

#20 - Lena

Riktigt roligt att läsa. Oh ja den där Gerard Butler alltså...mums ;P

#21 - Linda

Men den där tomatkrossen med basilika är ju sååå god,hehe. Gott nytt år btw!
Svar: Ja bra ljud och snygga, härlig kombo liksom.

#22 - Julia

Va kul att ni skaffade kaniner<3

#23 - Pauline Hurtig

åh så roligt att läsa dina svar men hoppas ditt nästa år blir bättre!

#24 - Iselin Renée

Så koselig innlegg :)

Powered by Jasper Roberts - Blog
Medlem i Better Bloggers <

Reggad på Commo.se <

<



<

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog <

SvenskaHemsidor.com - Gratis länkkatalog för din hemsida, webbplats eller blogg