bloggping   Shopping och Mode   Toppbloggare   BlogRankers.com

Netti Starby - Att bearbeta hjärnspöken

Netti Starby

 
Att bearbeta hjärnspöken
 
 Att älska sig själv är inte alltid det lättaste och speciellt när man inte mår bra i själen. Ibland känner jag mig osynlig och att jag inte duger för någonting. Det handlar om hjärnspöken. Jag vill inte gå in på detaljer om vad mina hjärnspöken säger eftersom det är alldeles för skrämmande. Utan istället vill jag dela med mig av om hur jag jobbar med mig själv för att övervinna dessa hjärnspöken.
 
 
När jag kommer på mig själv att tankarna går åt fel håll så försöker jag att tänka på något annat. Det är inte alltid lätt men då är jag medveten om att något är fel. En sak till som jag tycker är viktigt och det är att få tillåta sig själv att vara ledsen eller nedstämd ibland.
 
 
 Att göra saker som är roligt kan kännas hopplöst men efteråt känns det alltid bättre. Jag undviker också personer som ger negativ energi för den energin påverkar mig väldigt mycket psykiskt. Att göra saker som får mig på andra tankar som att läsa något, se på något roligt som ett intressant tv-program eller film, skriva av mig, måla/rita, pyssla i hemmet, prata med någon, ta en promenad eller ett träningspass brukar funka för mig.
Okej när jag mår som allra värst hjälper det inte på en gång men det viktigaste är att försöka bryta det negativa mönstret och att jobba på det.
 
 
Idag är det fredag och det känns väldigt skönt. Har väldigt mycket måsten att göra under helgen men ska komma ihåg att lyssna på min kropp och prioritera om det blir för jobbigt. Jag blir inte en sämre människa för att jag inte orkar göra precis allt och ska ta en sak i taget. 
 
Ni får ha en fin dag och vi ses senare mina underbaraste! 
 
 
//PUSS
 
 
#1 - Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Känner igen mig i det där... Det är så svårt :/

#2 - NATALIA

Önskar dig också en underbar dag fina !

#3 - Julia

Ha en bra dag finis<3

#4 - Josefine Monroe ♥

Men vad jobbigt :( Jag förstår dig. Jag får hjärnspöken i perioder och jag kan bli galen av alla "röster" i mitt huvud. De ger mig tvångstankar och får mig att känna att alla dömer mig. Men det blir alltid bra i slutändan ♥ Kram!!

#5 - Eva`s blogg

Håller med dig, alltför många gör inte det just älskar sig själv. Jag gör det men inte alltid så lätt men jag tror man lär sig efter åren som går .kram å fin fredag

#6 - Dixi Wonderland

Hoppas att du lyckas vinna över dina hjärnspöken :)

#7 - Hanna

Sakta men säkert så blir hon piggare tack och lov! 🙏🏼
De där med hjärnspöken är så jobbigt, tror vi alla har dom mer eller mindre och i olika sorter!
Jag har alltid hjärnspöken när de kommer till mitt utseende och hur jag vill se ut, sätter alltid ribban så högt!

#8 - Mirre Sweetwords

Hjärnspöken är verkligen drygt

#9 - Jessica Högberg

På min stresskurs (ACT) får vi lära oss att inte ta bort tankarna, inte trycka undan dom utan låta dom komma och gå... låter tokflummigt hör jag men när dom pratar låter det logiskt...

#10 - norahsmamma

Fint inlägg och fina bilder. Kram

#11 - MADDISENJ.SE

Bra inlägg tjejen, hjärnspöken kan verkligen ställa till det för en. Usch och fy!! Hoppas verkligen du får en fin helg nu. Ta hand om dig! Kramar

#12 - elin

Bra inlägg<3

#13 - Mathilda

Superbra tips! Sköt om dig och trevlig helg <3

#14 - tess

Hjärnspöken är obehagliga.. Kom ihåg att dina barn älskar dig, att du är otroligt fin och att DU måste intala dig själv det <3

#15 - Sarah

Håller me om att man ska undvika folk som ger en negativ energi :)

Kram

#16 - Sara

Hoppas du har en fin fredag, och att helgen blir bra trots massa måsten :) kram

#17 - Linda

Ett bra inlägg, alla har vi hjärnspöken. Kämpar med mina!

#18 - Alice

Jag ogillar verkligen människor som ger negativ energi!
Hoppas du får en fin helg!

#19 - Petra Olsson

Som jag känner igen mig men jag har lärt mig nu tror jag:) att allt man inte hinner med eller orkar får helt enkelt vänta,jag kan bli oehört stressad när hemmet e stökigt ,önskar dig en underbar fredag och hoppas du får vila mkt.KRAM

#20 - ajlimullersandvik.blogg.se

Jag känner igen mig från förr, många bråkiga hjärnspöken. Idag är det sååå mycket mer sällan, tack och lov!

#21 - Maria

Att hålla energitjuvarna det är bra. Det gjorde jag för många år sedan och det är så skönt att inte ha dessa människor runt mig längre. Jag gör också som du försöker hitta på något kul att göra när saker och ting känns jobbiga...

#22 - annelie

vilka bra tips tack kram

#23 - Linnea Kinis

Bra tips :)

#24 - Lars

Bra inlägg Anette. Jag försöker också undvika negativ energi. Hoppas du får en fin helg utan hjärnspöken. Du utstrålar positiv energi i dina Blogg inlägg och de kommentarer som jag ser

Svar: Åh tusen tack och det värmer att höra! <3 Kramis
Netti Starby

#25 - Ellen Gräntz

Det är så svårt att styra tankarna rätt. Kram på dig!

#26 - Johanna Utterberg

Det är så jobbigt med hjärnspöken, men du har bra tips för hur man kan jobba bort dem! Kram

#27 - Julia Svensson

Fina du!

Powered by Jasper Roberts - Blog
Medlem i Better Bloggers <

Reggad på Commo.se <

<



<

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog <

SvenskaHemsidor.com - Gratis länkkatalog för din hemsida, webbplats eller blogg