bloggping   Shopping och Mode   Toppbloggare   BlogRankers.com

Netti Starby - En typiskt vardagskväll del 2

Netti Starby

 
En typiskt vardagskväll del 2
 
För ett par veckor sedan skrev jag ett inlägg om hur en typisk vardag ser ut för mig efter jobbet när barnen inte är hos mig. Nu är det dags för mig att beskriva hur en typisk vardag ser ut när barnen är hos mig och det brukar bli väldigt annorlunda jämfört med mina ensamma veckor.
 
Ni hittar del 1 genom att klicka här <---
  
Såhär kan det ibland se ut i vardagsrummet när jag kommer hem från jobbet.
 
Jag kommer hem från jobbet runt klockan 17 och då är barnen hemma. Lilleman har flyttat ut halva sitt rum tillvardagsrummet medan tösen sitter på sitt rum och spelar Sims. Jag sätter direkt igång med middagen som lilleman gärna vill hjälpa till med. Vi äter tillsammans alla tre och efter det plockar jag undan och tar hand om disken.
 
 
Sedan är det dags för läxor och som vanligt är lilleman inte alls sugen på det. Men till slut efter en massa tjat så är vi igång med läxorna. Efter det är det tösens tur som redan har gjort sina läxor men brukar behöva lite förhör hjälp. 
 
 
 Runt klockan 19:30 städar vi kaninburen tillsammans eftersom det går mycket fortare då och sedan är det dusch dags för mig och barnen. Oftast duschar jag först eftersom barnen vill helst slippa men till slut säger lilleman att han ska duscha en liten stund. Tre kvart senare kommer han ut ur duschen och det är översvämning i hela badrummet.
 
 
Runt klockan 21 på kvällen myser vi i soffan, lilleman plockar in sina leksaker till sitt rum, tösen har kaninmys medan jag smågrejar inför natten. Lilleman är aldrig trött på kvällarna men efter en massa tjat borstar han tänderna medan jag bäddar ner mig i vardagsrummet. Barnen ger mig en varsin godnatt kram och runt klockan 22 sover vi äntligen allihop. 
 
 
//PUSS
 
 
#1 - Carro

Roligt att läsa :)

#2 - Frida G Svensson

Du är en powermamma!

#3 - Matilda Berlin

Men åhh vilka mysiga "vardagsrutiner" ni har! Låter verkligen hur bra som helst ju!! Kram finaste <33

#4 - NATALIA

Duktiga barn du har som hjölper till :)

#5 - Linda

Gud så mysigt :-)

#6 - Julia Svensson

Åh så mysigt!

#7 - Dixi Wonderland

Tycker du verkar vara en så himla fin person och mamma :D Jätte kul att läsa och sista bilden <3

#8 - Jessica Högberg

Ha ha, lite skillnad är det;) Mysigt båda dock!

#9 - Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Vad mysigt :)

#10 - Jennifer

Härliga och bra rutiner :D

#11 - Maria

Vad mysigt att få hjälp i köket när middagen ska lagas :) Så fina bilder!

#12 - Ida Lindborg ♡

Så gulliga bilder!

#13 - sarah

vi hitta nåt roligt en då .. åh fina kanniner

#14 - tess

Lite skillnad från när du var själv! Men du ska verkligen ha många mamma-poäng! :D Kram

#15 - My wonderful loves

Låter som underbara vardagsrutiner.

#16 - Pauline Hurtig

kul att få se, så mysigt! :)

#17 - MALIN

Vad roligt att läsa! Så mysigt! Kram

#18 - ullie

kan aldrig komma att förstå hur det kan va bra att ha ett rum som översvämmas utav saker :) ja jag hittar säger minstingen . ebba däremot försöker ofta faktiskt hålla städat men varför ska tiden gå åt till städning jämt. ja den ser åtminstone lite ut som vår er kväll =)

#19 - Petra

Så kul att läsa om er vardag jag har oxå pigga barn om kvällarna ,Kram

#20 - sara

Mysig vardag :) KRAM!

#21 - Ida Bjelkert

Mysiga bilder! :)

Powered by Jasper Roberts - Blog
Medlem i Better Bloggers <

Reggad på Commo.se <

<



<

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog <

SvenskaHemsidor.com - Gratis länkkatalog för din hemsida, webbplats eller blogg