bloggping   Shopping och Mode   Toppbloggare   BlogRankers.com

Netti Starby - Vegetarisk linsgryta

Netti Starby

 
Vegetarisk linsgryta
 
I lördags lagade jag en vegetarisk linsgryta och eftersom maten blev väldigt god så delar jag med mig av receptet. Jag hade ett recept att gå efter men ändrade väldigt mycket efter min smak och det är något som jag alltid brukar göra. Det är bara när jag bakar som jag är noggrann med recept.
  
 
Ingredienser:
 
• En gul och en röd paprika.
• 2 stora morötter.
• 2 gula lökar.
• 3-4 klyftor vitlök.
• 4 dl röda linser. (Torra).
• 2 burkar krossad tomat.
• 2 dl matlagningsgrädde.
• Vatten efter behov.
• 2 burkar kidneybönor.
• 2 tärningar grönsaksbuljong.
• Salt och svartpeppar.
• Sambal Oelek.
  
 
Gör så här:
 
1. Hacka löken, skär upp paprikan till små bitar, skala och skär morötterna och skala vitlöken.
2. Häll upp olivolja i en gryta, värm upp och fräs löken en liten stund.
3. Häll i alla frönsakerna och vitlöken. Fräs på en bra stund.
4. Nu är det dags att hälla i krossade tomater, grädden och linserna. Jag använde en hel påse med torra linser och tror att det var runt 4 dl. 
5. Rör runt i grytan och sedan krydda med grönsaksbuljong, salt, peppar och sambal oelek efter behov.
6. Om du vill ha grytan mer rinning så går det bra att hälla i några dl vatten om du inte har någon mer matlagningsgrädde.
7. Låt grytan puttra i svagare värme tills linserna är klara. 
8. Avsluta med att hälla i bönorna i grytan.
9. Ät och njut!
 
 
 
 
 
//PUSS
 
#1 - Alice

Mumsigt! ^^ Kram. <3

#2 - Linda

Har en påse med röda linser, kanske skall ta och göra en rätt av dem,hehe. Ingen jätte favorit linser kanske men måste ju prova.
Svar:Ja viktigt budskap faktiskt, man skall lyssna på vad man själv vill med sitt liv inte vad alla andra säger.

#3 - Alice

Vad gott!

#4 - Carro

Vad gott det lät! :)

#5 - Amanda Sofi

Vilket bra tips!

#6 - Mathilda

Men gud! Den ser ju hur god ut som helst! Superbra tips! <3

#7 - Amanda

Åh vad gott det låter! :D kram

#8 - Jonna

Åh så gott det lät! <3

#9 - Annika

Men så gott det ser ut, måste skriva av receptet från bloggen imorgon. Kram.

#10 - natalia

Gud så gott :D

#11 - elin

Såg gott ut!<3

#12 - Norahsmamma

Vad mumsigt det lät och såg ut. Kram

#13 - Gabriella

Åh såå gott!!

#14 - Marianne

Mums så gott! Jag äter linser i perioder, och jag gör som du när jag lagar mat...ändrar receptet (om jag har något)....men har aldrig använt grädde till, jag ska prova ditt recept framöver... tack för det :)
Kram

#15 - jessy

Har aldrig ätit linssoppa faktiskt!

#16 - ullie

mm det där såg gott ut
krya på lille man går så massa skit just nu . felicia hade feber på kvällen sen försvann det så ja får se hur det går

#17 - Carro

Hoppas du får en härlig onsdag! :)

#18 - Matilda Berlin

Guuu vad gott det lät (och såg ut!). Tack för receptet! Måste ta och testa det nån dag =) Kram finaste <33

#19 - Felicia

MUMS

#20 - sara

Det lät gott! :) KRAM!

#21 - Maxarna

Tack för tipset.. Har linser som jag aldrig kommer till skott och använder..

#22 - Anonym

SUUUUUPER GO. gjorde den ikväll👍👍👍 hade Cream fraiche på mä. Gör gött i Värmland. Kram Petra

#23 - Fani

Så gott det lät och såg ut! :)

Powered by Jasper Roberts - Blog
Medlem i Better Bloggers <

Reggad på Commo.se <

<



<

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog <

SvenskaHemsidor.com - Gratis länkkatalog för din hemsida, webbplats eller blogg