bloggping   Shopping och Mode   Toppbloggare   BlogRankers.com

Netti Starby - 6 saker jag inte bloggar om och varför

Netti Starby

 
6 saker jag inte bloggar om och varför
 
Min blogg kan vara väldigt personlig men jag delar inte med mig av precis allt från mitt privatliv. Det beror på att min blogg handlar om min vardag med inriktning mode, inredning och skönhet. Många personliga saker går in i mina ämnen och vissa inte.
 
Här kommer några exempel på några saker som jag aldrig skriver om och varför:
 
 
 
Sexualitet - Det är något som jag håller helt för mig själv och skulle aldrig skriva om det öppet på bloggen. Har tackat nej till alla samarbeten som handlar om sexleksaker förutom en som även sålde snygga sovplagg. Tycker att det är en helt annan sak att skämta om sex men skulle aldrig berätta om vad jag har gjort.
 
Tidigare förhållanden - Jag vill inte gräva tillbaka i mitt förflutna och därför vill jag inte skriva om tidigare förhållanden som väcker jobbiga minnen. Visst är det intressant att läsa om tidigare minnen men då väljer jag andra minnen som jag har upplevt.
 
 
 
Nuvarande förhållande - Just nu har jag inget förhållande men om jag skulle ha ett så skriver jag inget om det fören det känns helt rätt och får godkänt av personen. Både för personens integritet och att jag har respekt för andra. 
 
Privata saker om nära och kära - Om jag inte får godkänt förstås. Men annars skulle jag aldrig skriva något privat om någon annan och framför allt aldrig nämna om vem det är. Jag har en kompis som vill att jag delar med mig av hennes väldigt ovanliga förlossning men ännu har det inte blivit av. 
 
 
 
Nyheter - Självklart finns det många andra hemska saker som jag aldrig skulle skriva om som mord, våldtäkt och katastrofer från nyheterna för det är ingenting som ingår i mina ämnen och även politik. För mig räcker det att följa sånt på TV eller läsa via aftonbladet eller expressen på nätet. På jobbet blir det även ofta samtalsämnen om sånt som händer i världen och det känns bättre att diskutera öppet med andra mellan flera ögon. 
 
 Intima saker - Då menar jag som exempel om hur min avföring har varit/sett ut i detaljer, hur många gånger jag springer på toaletten, om hur mycket jag blöder under menstruation och andra intima saker. Men tror inte att någon annan heller vill dela med sig om sånt.
 
 
//PUSS
 
 
 
 
 
#1 - Miss Jennifer

Jag resonerar samma som dig, skriver inte heller om de sakerna, om jag inte fått godkännande från nära och kära :)

#2 - Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Det är viktigt att hitta sin gräns för vad som är okej att blogga om :)

#3 - natalia

Så rätt i att inte blogga om dessa saker! ::)

#4 - Matilda Berlin

Instämmer verkligen helt! Vi är alla olika och det gäller liksom att hitta den där gränsen mellan personligt och privat. Tycker du lyckas väldigt bra med att hålla den gränsen =) Kram sötaste <3

#5 - Dixi Wonderland

Jag tycker det är så viktigt att man skiljer på personlig och privat :)

#6 - Hanna

Ha en super fin tisdag!<3

#7 - Eva`s blogg

håller med dig jag har rätt samma tankar om det kram

#8 - Emelie Andersson

intressant inlägg, man har ju alltid något som man gärna håller för sig själv :)

#9 - Petra Olsson

Jag håller fullständigt med dig,sedan finns det personer som e sååå nyfikenoch vill veta precis allt:) men någon måtta får det vara:) förstår inte alls de som skriver hur mkt mens de har eller om sin sexualitet näääfy:) kramar

#10 - Iselin Renée

Er ikke alt man har lyst til å blogge om nei :)

#11 - Anita

Håller med dig !

#12 - Angelica Wåhlin

Intressant att läsa! Tänker som du där & tycker dessutom det är en skillnad på att vara personlig & privat :) Kramar!

#13 - Amanda

Jag tycker det är superbra att du inte skriver om ALLT. Man sks kunna ha lite privatliv även om man bloggar!

#14 - ExklusivaMoi

Finns mycket sjuka ämne som folk kan tänka sig dela med sig MEN finns det på riktigt folk som verkligen delar med sig om det du nämde sist???!! Känns inte förvånansvärt men jag har själv inte stött på det =S... jag är ju dock också väääldigt avskalat fr. media överlag så jag missar en hel del, tack å lov!!

Svar: Jag skrev att jag inte tror att folk delar med sig av sånt och dessa punkter är saker som jag personligen inte skulle skriva om på bloggen. :-D Kramis
Netti Starby

#15 - Alice

Håller med dig, jag skulle heller aldrig blogga om sådant! <3 Kram.

#16 - Johanna Utterberg

Bra att du har hittat en balans mellan privata och personliga saker i bloggen, det är viktigt :) Kram

#17 - Ellen Gräntz

Skönt att du hittat riktlinjer i vad du vill skriva om och inte. Jag har inga sådana direkt, utan går på magkänslan varje gång.

#18 - My

Håller med dig. Finns mycket saker som man kan hålla för sig själv eller med personer man står nära :)

#19 - Frida

Det verkar vara en riktig sjuksäsong just nu. Många sjuka.
Förstår varför du väljer att inte skriva om allt det där, speciellt det sista :P Är inget jag skulle vilja dela med mig av heller XD

#20 - Julia

Ha en bra dag<3

#21 - Maria

Finns ingen anledning att dela med sig av allt i sitt liv. Man kan vara personlig utan att det behöver bli privat :)

#22 - annelie

bra idé tänkte eventuellt låna den å göra en egen om de är ok? skriver givetvis att ja fått iden från en annan blogg :D kramis

Svar: Självklart får du det! :-D Kramis
Netti Starby

#23 - Veiken

Bra att du sätter ner foten. Ingen är väl intresserad av att en bloggare är för privat! Respekt gillar jag. Kram

#24 - Amanda

Någon gräns måste man ju ha! :) kram

#25 - sara

Nej vissa saker ska man verkligen hålla privata! :) Hoppas du har en fin tisdag :) KRAM!

#26 - Linda

Håller med dig, man kan dela med sig av sig själv men man behöver inte dela exakt allt!

#27 - lucy

Det är väldigt bra att hitta sin gräns vad man vill dela med sig av och vad som är ens privatliv :)

#28 - cecilia

håller me!!!!

#29 - Celine

Är också väldigt försiktig med att dela med mig om information om mina nära och kära, allt behöver inte bloggläsarna veta! :)

Powered by Jasper Roberts - Blog
Medlem i Better Bloggers <

Reggad på Commo.se <

<



<

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog <

SvenskaHemsidor.com - Gratis länkkatalog för din hemsida, webbplats eller blogg