bloggping   Shopping och Mode   Toppbloggare   BlogRankers.com

Netti Starby - Hitta träningsmotivationen

Netti Starby

 
Hitta träningsmotivationen
"I samarbete med Svenskt Kosttillskott"
 
Jag började att träna på gym efter gymnasiet då mitt liv fick en vändning och förändrades totalt. Från att vara tjejen som festade varje helg, åt mycket skräpmat, chips, godis och rörde inte på mig mer än nödvändigt. Minns att jag ofta var trött, kläderna började bli för små men en dag fick jag nog och bestämde mig. Nu ska jag börja träna på gym och det gjorde jag också. 
 
 
Efter det har träningen alltid varit en del av mitt liv som kombineras med långa promenader i rask takt. Dagar då jag inte hinner träna försöker jag satsa på vardagsträning som exempel en omväg till bussen, trappor istället för hissen, städar och andra vardagliga sysslor som aktiverar kroppen.
Oftast när jag är ute och promenerar har jag på mig träningstights, sneakers, sport-bh, träningslinne och en hoodie om det är kyligt. Under vintern eller när det är kyligt har jag självklart på mig en jacka också men gillar mer att promenera när det inte är alltför kallt ute. 
 
Jag älskar min nya vita hoodie från Gavelo som har så snygga detaljer i ljusrosa samt dragkedjan i guld på vänster arm.
 
 Innan jag fick barn tränade jag på gym 2-3 gånger i veckan och tog raska promenader och då helst innan frukost varje dag. Automatiskt började jag att äta nyttigare, blev sundare och fick en helt annan personlighet på ett positivt sätt. Som dom flesta vet så är regelbunden träning bra mot stress, depression, du utsöndrar hormonet endorfin, man blir blir piggare, gladare, starkare och därför är det viktigt att träna. Men tyvärr så gillar inte alla träning, tiden räcker inte till, du har en funktionsnedsättning men det gäller att försöka hitta den träningen som passar just dig och din vardag. 
 
 
Nu när jag har två barn, jobbar heltid och har ett hem att ta hand om så försöker jag ändå hitta stunder där det finns möjlighet för någon typ av träning. Varje morgon går jag en omväg till bussen då det blir en rask promenad på minst 30 minuter innan frukost. Minst en gång i veckan kör jag ett träningspass hemma efter jobbet via en träningsapp eller olika övningar som jag har i mitt huvud. 
Annars älskar jag allra mest långpromenader ute i naturen för det är som terapi för själen för mig. Under våren, sommaren och hösten är jag oftare ute och promenerar än under vintertiden för då är det oftast mörkt och oftast halt. 
 
 
 
 
 Här kommer några tips om hur du hittar träningsmotivationen och självklart från min egna erfarenhet:
 
• Snygga träningskläder ökar även motivationen för visst är det roligare att träna med en snygg träningsoutfit. Ett märke som jag nyligen har upptäckt är Gavelo som har otroligt snygga träningskläder i färgstarka mönster och vacker design. Tillverkarna har stort miljötänk då många av kläderna är skapta av återvunna PET flaskor. Som ni ser på bilderna så är min snygga hoodie från Gavelo
 
• Hitta en träningsform som passar just dig för det ska vara roligt att träna. Var inte rädd för att testa nya träningsformer för du kanske hittar något oväntat roligt. 
 
• Vill du inte träna på gym så finns det många bra träningsappar som du kan använda hemma. Jag personligen gillar att gå på gym men när tiden inte räcker till väljer jag att istället träna hemma. 
 
• När du har bestämt dig för att börja träna så börja inte att köra stenhårt på en gång utan börja lätt och sedan öka mer med tiden. Då är det mindre risk att du tröttnar i början och blir istället mer motiverad med tiden. 
 
• Det viktigaste är att du ska träna för att må bra och för hälsans skull.
 
 
"I samarbete med Svenskt Kosttillskott" 
 
 
//PUSS
 
 
 
#1 - ramona

God morgon :) Vilket härligt inlägg, träna är ju något man mår bra av. Jag har fått inse bara att jag måste träna på ett sätt som passar mig, men man lär sig. Kram fina och ha en skön start på veckan <3

#2 - Veiken

Det är viktigt att röra på sig för både kropp och själ. Jag ser att det är en del snö i Sverige... BRRR fryser när jag ser bilderna! Kram

#3 - Jonna

Jätte bra tips verkligen! <3

#4 - Dixi Wonderland

Kul att vi båda publicerat ett inlägg om träning haha :D

#5 - elin

Vilket bra inlägg , älskar din tjocktröja!<3

#6 - Matilda Berlin

SÅÅÅÅ himla bra inlägg!! Och vet du? Jag gissar att jag håller på med samma samarbete, hihi, och har precis samma tankar kring upplägget. GREAT MINDS THINK ALIKE, eller vad säger du? Alla kramar vännen och hoppas du har en underbar dag <33

#7 - Marianne

Lagom träning är bra, gillar din omväg till bussen på morgonen, att du ger dej den tiden....strongt!
min träning består numer av långa promenader och några lätta övningar hemma, Jag har varit träningsnarkoman och på väg till Ortorexi så jag får tänka mej för ibland....det är så lätt att halka tillbaka in i ett beroende.
Kram

#8 - Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Jättebra inlägg :)

#9 - Lena

Superbra inlägg. Jag försöker just nu promenera varje rast vilket blir 20-30 min beroende på vilken väg jag tar, där finns även en lång trappa så trappträning på det! Sedan gör jag 30 dagars utmaningar just nu och skall snart varva det med simning!

#10 - Sara Ekman

Så bra tips!! :)

#11 - cecilia

Såå bra inlägg!!! :)<3

#12 - Linnéa Gustafsson

Super bra tips <3

#13 - cecilia

Ha en fin måndag<33

#14 - My

Så bra tips! Träning är så härligt!

#15 - Alice

Jäääättesnygg hoodie, och så bra tips! <3 Kram.

#16 - Ida

Åh så motiverande inlägg!!:D

#17 - JoJo

åh vilken fin hoodie! :D kramis <3

#18 - Pauline Hurtig

jag är glad att jag jobbar med träning, annars skulle jag inte ta mig tid för det..

#19 - JUNITJEJ

Inspirerande inlägg! Så fin hoodie!

#20 - Mirre

Så snygga huvtröja

Powered by Jasper Roberts - Blog
Medlem i Better Bloggers <

Reggad på Commo.se <

<



<

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog <

SvenskaHemsidor.com - Gratis länkkatalog för din hemsida, webbplats eller blogg