bloggping   Shopping och Mode   Toppbloggare   BlogRankers.com

Netti Starby - Kallskuret och annat gott

Netti Starby

 
Kallskuret och annat gott
 
I lördags körde jag och barnen på kallskuret och lite annat gott till kvällsmat och det var verkligen smarrigt. 
 
 
Det bästa var att jag slapp stå vid spisen för en gångs skull för annars tillbringar jag väldigt mycket tid i köket varje helg.
 
 
Ungarna uppskattade det här och det tog inte många minuter fören allt var uppätet. Det blir liksom extra gott när man får plocka och smaka på allting. 
 
 
Senare på kvällen bäddade vi ner oss i soffan och kollade på film efter barnens önskemål. Ungarna hade hämtat sina filtar och kuddar då vi låg nerbäddade alla tre och där blev vi kvar hela natten.
 
 
 
Jag tycker att det är så mysigt att sova med barnen men sånt gör vi bara på helgerna. Under veckodagarna går jag upp mycket tidigare än barnen och då är det bra att dom sover i sina rum. Annars skulle dom säkert vakna av att jag springer och stökar runt. Jag brukar gå hemifrån runt klockan halv sex och ungarna vaknar halv sju av en väckarklocka.
Sedan har vi telefonkontakt några gånger tills det är dags för dom att gå till skolan som ligger tre minuters gångavstånd från vårat hem. Det är bra att vi kan göra så istället för att dom ska behöva väckas så tidigt varje morgon av en stressad mamma. Två trötta barn som inte vill gå upp och en stressad mamma är ingen bra kombination tidigt på morgonen. 
 
Någon som känner igen sig?
 
 
//PUSS

#1 - Lars

Anette kallskuret är min defenitiva favorit i matväg. Dina bilder gör mig jättemycket sugen. Jag har svaghet för dessa läckerheter. Till exempel julbord eller buffé med kallskuret till. Så formligen vräker jag i mig ett par tallrikar rågade med kallskuret av alla de sorter. Ja sen då. Jag orkar varken varmrätt eller dessert. Och jag lär mig tydligen inte. Var på German food buffé här i Chiang Mai. Samma visa igen. Ok men kallskuret är så jäkla gott och också enkelt att "tillaga"

#2 - Emma

Mums! Så himla bra att göra så :) Kram

#3 - Tess

Älskar att göra en ihopplock och bara njuta! Ser väldigt gott ut! :D

#4 - Ama de casa

Den där typen av mat äter vi ofta som kvällsmål. Kallar det för "plicketiplock" :-)

#5 - Sara Ekman

Mums :)

#6 - Dixi Wonderland

Mitt larm ringer kl 08 varje morgon. Jag kan sova betydligt längre men jag vill hinna klart lite saker innan jag ska iväg till jobbet (gå ut med alla hundarna). Stressar väldigt sällan på morgonen :)

#7 - sara

Gott! Och det lät som en bra lösning! :) KRAM!

#8 - Eva`s blogg

Ja då så är det, men gud va smarrigt det ser ut :) ha en fin dag kram

#9 - Anita

Men mums :D

#10 - Jessica Högberg

Vilken mysig kväll!! Himla härligt "att slippa varandra på morgonen" haha

#11 - My

Åh vad gott!! Låter som ni har en bra morgonrutin, och såå bra att de har så nära till skolan :)

#12 - Johannaofsweden ✿

Åh mums! Ser supergott ut! :D

#13 - JoJo

åh men mums vad mycket gott! :D kramis

#14 - Michelle

Vad mysigt, plus att det ser gott ut!

#15 - Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Åh så gott :)

#16 - Matilda Berlin

Men alltså MUMS vad gott!! Är ju så smarrigt med lite småplock =) Kram finaste

#17 - Johanna Utterberg

Åh så smarrigt, det där är helt klart bästa maten!! :D Kram

#18 - Angelica Wåhlin

Gud, vad gott! Så bra att du kan göra så med barnen, smidigt :) Kram

#19 - Linnea Kinis

smaskens! :)

#20 - Frida

Ja verkligen.
ååh vad gott!! :D Älskar att äta plockmat

#21 - cecilia

ååå sååå gott!! :))

#22 - Henrik Olsson - Föreläsningar

Jag har ju inga barn, men stress på morgonen är aldrig bra!

#23 - Petra Olsson

Detta är såååå gott och det bästa det är så enkelt 🤣👌kramar

#24 - Veiken

Tapas är suveränt gott. Tyvärr alltför sällsynt på fredagarna. Kram

#25 - Mathilda

Mums! Gud vad gott!

#26 - Amanda

Men mums så gott<3

#27 - ajlimullersandvik.blogg.se

Guuud så himla gott! Att plocka är så trevligt. Mysigt att ni sov ihop på helgen också :D

#28 - Pauline Hurtig

ååh, mums!

#29 - ullie

mm det är ju de att man får små plocka o mummsa gillar det oxå

#30 - Maxarna

Så gott. Behövs ingen middag när plock finns

#31 - Mirre Sweetwords

Men så gott

#32 - Sarah

Så mysigt o bädda ner sig i soffan tsm :)

Kram

#33 - MALIN

ÄLSKAR att duka fram sådant! Så gott! Kram

Powered by Jasper Roberts - Blog
Medlem i Better Bloggers <

Reggad på Commo.se <

<



<

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog <

SvenskaHemsidor.com - Gratis länkkatalog för din hemsida, webbplats eller blogg