bloggping   Shopping och Mode   Toppbloggare   BlogRankers.com

Netti Starby - Kaninsäkert hem

Netti Starby

 
Kaninsäkert hem
 
 Jag har haft en tillfällig lösning för att dölja sladdar så att kaninerna inte ska komma åt dom. Som ni ser på bilden hade jag satt fast en korg över ett uttag och det såg förjävligt ut. Övriga sladdar låg i en kartong och eftersom kaninerna kan gnaga igenom kartonger så hade jag en plåt tryckt mot kartongen. 
 
Före
 
 På Kjell och Company köpte jag en kabelspiral och fästkuddar men det fanns ingen kabelgömma i rätt storlek så jag skapade en på egen hand.
Det blev en gammal matlåda som jag klippte ett litet hål i för kablarna. Eftersom jag inte ville ha den genomskinlig så satte jag på insidan vit dekorplast och det blev helt okej. Där gardinerna täcker spelar det ingen roll om hur det ser ut och därför klippte jag till ett glasspaket som jag satte över nätverksuttaget. Resultatet blev mycket bättre än vad det var innan och är helt klart nöjd. Jag vet att det ser väldigt trassligt ut och att routern ser ut att sitta ostabilt. Men nu är det äntligen kaninsäkert. 
  
 
Efter
 
 Som ni även ser så har jag bytt gardiner i helgen och nu är det äntligen ljust och fräscht. Även en ljusslinga fick hängas upp i samma rosa färg som gardinerna.
 
 
 
//PUSS
 
#1 - Mathilda

Gud, så smart lösning!

#2 - Jeanette

Vilken smart lösning :)

#3 - corneliaeriksson.blogg.se

Snyggt fixat! :)

#4 - madabouttea.se

Mysigt! :)

#5 - NATALIA

Gud så smart :D

#6 - Henrik Olsson - Föreläsningar

Ja, man får vara försiktig, för kablar är ju inte till för att gnaga på!

#7 - yasmine mamma till dennis och angelina

fina gardiner. är kaninerna ute jämt och kan hoppa in och ut? vi har också en liten kanin hemma. ha en fin kväll

#8 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Sjukt bra lösning! :)

#9 - Maxarna

Blev ju mycket bättre. Snygga gardiner med..

#10 - Carro

Så bra det blev och skönt med vårgardiner! :)

#11 - Mirre Sweetwords

Smart =D

#12 - Frida

Smart! :)

#13 - Jonna

Så smart! Gardinerna var verkligen jätte fina <3

#14 - Alice

Så bra löst, verkligen viktigt att det är säkert för dem! Så fint du har det med gardinerna och ljusslingan! ^^ Kram.

#15 - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv

Smart! :)
Oh älskar färgen på gardinerna 😍

#16 - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv

Så smart och snyggt!
Oh älskar färgen på gardinerna, den färgen jag är ute efter att ha som accentfärg i sovrummet 😍

#17 - My

Smart lösning!! Mina kompisars kanin bet på en kabel en gång och han flög in i väggen men överlevde mirakulöst!!! Helt sjukt vad obehagligt. Mina kaniner bodde ute så jag slapp oroa mig över detta.

#18 - Yohanna af Skovde

Smart fixat! Och himla fina gardriner!

#19 - Eva`s blogg

åh va fint o ändå säkert ;) hoppas du haft en fin helg kram

#20 - Iselin Renée

Så smart løsning :)

#21 - Petra Olsson

Har ju lite samma problem här hemma:) tack o lov inte så mkt synliga sladdar i allrummet men vi stänger dörrar och blommorna är en risk:) får möblera lite när vi släpper ut våran gnagare:) ska bli skönt att placera ut kaninen till våren i uteburen.kram

#22 - Tilda

Gardinerna var jättefina!! <3

#23 - Miss Baby Peaches

Älskar färgen på gardinerna (de rosa). Var har du hittat dem?

Svar: Beställde dom från Jotex förra året och dom finns säkert kvar även i år :-D Kramis
Netti Starby

#24 - Linnea Kinis

så snyggt när alla sladdar försvinner! :)

#25 - Emelie JS

Kanonsnyggt! Bra jobbat :-)

#26 - Marianne

Vad påhittig du är, det är ju nödvändigt att anpassa hemmet så kaninerna inte kan bo säkert....
Kram

#27 - My wonderful loves

Skönt att ha det gjort
😊

#28 - Henrik Olsson - Föreläsningar

Sv: Ja, man är lite trött på byggröran, men samtidigt ska det bli skönt att få klart hallen :)

#29 - ullie

ja alltså de små rackarna vet ju hur de e så ja haft några st ui yngre dagar he he
men det där blev ju jätte bra
härligt o få ljusare gardiner nu mot våren jätte fina

#30 - Alice Lindström

Vad smart!

Powered by Jasper Roberts - Blog
Medlem i Better Bloggers <

Reggad på Commo.se <

<



<

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog <

SvenskaHemsidor.com - Gratis länkkatalog för din hemsida, webbplats eller blogg